Boekbespreking over borstkanker bij inloophuis Carma

Geplaatst door Westlanders.nu op 06/02/2018 12:03 - Gewijzigd op 06/02/2018 12:05

Naaldwijk - Verpleegkundige vertelt haar eigen verhaal na de diagnose borstkanker. Op woensdag 21 februari geeft Lydia Oudakker in Inloophuis Carma in Naaldwijk

een interactieve boekbespreking over haar boek 'Toverbal', een indringend en persoonlijk verhaal na de diagnose borstkanker.

Op een natuurlijke manier beschrijft zij haar behandeltraject: de operatie, de radiotherapie en als ‘kers op de taart’ de chemotherapie. Zij belicht haar twijfels over de behandeling, de zoektocht naar balans en verbintenis met mensen om haar heen. Humor wordt afgewisseld met openheid en kwetsbaarheid.

Aan haar boek heeft zij een positieve en op de toekomst gerichte handreiking toegevoegd. Die is bedoeld als informatie- en inspiratiebron om lotgenoten en betrokkenen op weg te helpen en te steunen.

Plaats en tijd: Inloophuis Carma, Dijkweg 21 in Naaldwijk, van 19.30  tot 21.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur).

U kunt zich aanmelden via info@inloophuiscarma.nl

Over de auteur

Lydia Oudakker (Rotterdam 1960) startte in 1987 haar loopbaan in de gezondheidszorg. Jarenlang werkte zij als verpleegkundige op de afdeling intensive care- en spoedeisende hulp. Zij volgde cursussen op het gebied van communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor groeide haar interesse rondom de psychosociale problematiek van patiënten. Op basis van haar ervaringen als patiënt alsmede haar medische kennis als professional, besloot zij dit boek te schrijven.

Kies je klus in Midden Deflland Meer info - Kleurrijke inhoud op de Negenmaandenbeurs Meer info - Leerlingen Johannesschool op onderzoek Meer info - Haags powertrio LaBomba in de Muziekzolder Maasdijk Meer info - Pop-Up Atelier in Koningshoek Maassluis Meer info - Orgelconcert 3 maart met Arjan Breukhoven Meer info - Dart-toernooi op zaterdag 17 maart Meer info - Terre des Hommes Westland doet mee aan NLdoet Meer info - Maak je sterk tegen MS en doe mee met MS Motion Rotterdam! Meer info - Speeldata van de Cosy Rockers Meer info - Westland Verstandig komt vrijdag naar de Noviteit in Monster Meer info - Veilig op weg met Bosch Car Service Meer info - Goed doel maakt kans op sponsorcheque van 1.000 euro Meer info - Maandag 5 maart Debat over Sport en Gezondheid Meer info - Joke Verweerd spreek over Thema Opstaan Meer info - Verkiezingsdebat over Sport en Cultuur Meer info - Douanehuisje maart: Marianne van der Lecq en Marlène van der Loos Meer info - Graaf en vind! workshop archeologie voor de jeugd Meer info - De passie van Pasen in \'s-Gravenzande Meer info - “Vormgeven aan (eigen) uitvaart”; een informatieavond in de bibliotheek Meer info - Samenwerken voor nieuw schoolplein Meer info - Zieke essen als basis voor historische huizen in Broekpolder Meer info - 59ste editie van de Maassluise Muziekweek Meer info - Aaf Brandt Corstius te gast in Bibliotheek Monster Meer info - Ontmoet medepatiënten met prostaatkanker in HMC Antoniushove Meer info