De Boodschap is onveranderlijk!

Geplaatst door Westlanders.nu op 12-06-2019 06:03 - Gewijzigd op 12-06-2019 06:07

's-Gravenzande 12.06.2019 - Vorige week hebben we teruggedacht aan onze bevrijding, 75 jaar geleden. Je moet al heel oud zijn als je dat bewust hebt meegemaakt: D-day!


Ik bijvoorbeeld; niet echt natuurlijk, maar dat de bevrijders kwamen! Ik weet nog dat ze sigaretten uitdeelden, en chocolade, de geallieerde militairen! En dat er blikken met voedsel uit vliegtuigen gedropt werden, Zweeds witte brood en kaakjes, weet ik nog. De hele dag mochten we kaakjes eten; de schaal stond op tafel, en als tie leeg was dan vulde mijn moeder hem weer! Dat was nog nooit voorgekomen, wat een feest! Een onderdeel van het bevrijdingsfeest!

De bekendste militaire operatie die onder deze naam bekend is geraakt is 'operatie Overlord'; de geallieerde landingen in Normandië op dinsdag Juni 1944. Het was de grootste amfibische invasie in de geschiedenis en het begin van de bevrijding van West-Europa. In Oost Europa waren de Duitsers al aan het verliezen van de Sovjet Unie en twee dagen daarvoor was Rome veroverd. Dát werd het begin van onze bevrijding, die daarna toch nog wel voor een gedeelte van ons land een jaar zou duren! Nu mochten we vorige week in dankbaarheid terugzien op een leven in vrijheid, alweer 75 jaar! Een heel groot geschenk, waar we God élke dag wel voor kunnen danken, als weer eerst even de tijd nemen om rond te kijken in déze wereld!

Bevrijding: het betekent 'verlossen van wat hindert'! Dus het heeft niet alleen met oorlog te maken! Er kunnen tal van dingen zijn die ons hinderen, velen kunnen daar van meepraten. En we willen er graag van verlost worden! De hulpvraag is enorm,zeker ook op geestelijk gebied!

"Weet je, bij bevrijding is bijna altijd een ánder nodig! Iemand kan je bevrijden uit een benarde positie, uit een vervelende situatie, of van je schuldgevoelens. Zeker op oudere leeftijd zullen er velen zijn die door iemand van iets of uit iets zijn bevrijd of van iets bevrijd zouden willen worden!"

Bovenstaand stukje nam ik over uit de eerste column die ik schreef, op 4 Juni 1994, nu precies 25 jaar geleden. Die kleine column, geplaatst in het toen bekende weekblad 'Groot Naaldwijk, ging ook over D-day, toen 50 jaar geleden.

Het is nu 25 jaar verder; echter de Boodschap is nog altijd dezelfde, zoals ook God onveranderlijk Dezelfde is! Zoals ook Zijn Boek, de Bijbel, onveranderlijk met hetzelfde gezag Gods wil bekend maakt, en de Weg van eeuwig Heil wijst! In de loop der jaren heb ik tal van onderwerpen, gebeurtenissen en feiten altijd weer gelinkt aan Gods Woord, waarin dé Weg, dé Waarheid en hét Leven gewezen én onderwezen wordt, namelijk Jezus , de Zoon van God, Die naar de aarde kwam om te verlossen en te bevrijden! "Gods Woord houdt stand in eeuwigheid, en zal geen duimbreed wijken", wordt er al eeuwenlangdoor de christenen gezongen. En het bewijs is zichtbaar; wereldwijd komen er dagelijks nog altijd duizenden mensen tot een levend geloof in God en Zijn zoon Jezus, op grond van de Bijbel, de bestseller aller tijden! En geïnspireerd door de Heilige Geest, Gods Geest!

Vorig weekend werd door christenen gedacht aan het feit van ruim 2000 jaar geleden dat Die geest werd uitgestort op mensen. Vorige keer schreef ik over Jezus' Hemelvaart; voor Hij de aarde weer verliet beloofde Hij de komst van de Heilige Geest, en Hij kwam op die dag, als Vertegenwoordiger van God de Vader en God de Zoon!

Noem het onzin, of een sprookje, maar weet wel dat sindsdien Die Geest miljoenen en miljoenen mensen als jij en ik heeft aangeraakt, en in hen is komen wonen! Dat al die miljarden, geïnspireerd door Gods Geest, beleden hebben en belijden dat Jezus lééft, en hun Bevrijder en Verlosser was en is! Ik ben een van hen; ik kan er van getuigen dat Hij werkelijk aanwezig is en mij inspireerde en de weg wees, bij elke column, 25 jaar lang! En ik hoop dat ik nog door mag gaan, en die onveranderlijke Boodschap door mag blijven geven, dat God van je houdt en dat Jezus ook de straf voor jouw zonden heeft verzoend aan het kruis!

Weet je, voor Jezus is er geen enkel probleem, op welk gebied dan ook! Hij verlost en bevrijdt! Nog altijd, bewijzen genoeg! We hebben zojuist al die dagen van herdenken weer gehad: Goede Vrijdag,  Pasen, en nu Pinksteren. De Zoon van God die stierf aan het kruis, maar Die ook weer na drie dagen uit de dood opstond! Door dat te doen verzoende Hij alle schuld die wij als mensen open hadden staan bij God. Voor ons niet te betalen, die schuld! Daarom kwam Jezus, om jou en mij en iedereen van zonden en schuld te bevrijden.

Hij wil graag Verlosser zijn, dáár deed Hij het voor. Als je bevrijdt wil worden, róép Hem dan, schrééuw dan naar Hem, want daar wacht Hij op! Jezus is ook de Enige die écht bevrijdt. “Ik ben de Here en buiten Mij is er geen Verlosser”, zo waarschuwt Zijn Woord in Jes. 43:11. In Hosea 13:4 wordt het herhaald met de woorden: “Een Verlosser buiten Mij is er niet.” Naar geest, ziel en lichaam wil Hij ons verlossen en bevrijden; van zonde in de eerste plaats, maar ook van ziekte, van zorgen, van verdriet. Hij houdt van jou! Niets was Hem te veel! Hij strekt Zijn doorboorde handen naar je uit. Ga je hand daarin leggen en je eigen Bevrijdingsdag is een feit geworden! Vraag het Hem gerust, met onderstaand gebed.

1 Heer, ik hoor van rijke zegen,
die Gij uitstort keer op keer;
laat ook van die milde regen
dropp’len vallen op mij neer.
Ook op mij, ook op mij,
dropp’len vallen ook op mij.

2 Ga mij niet voorbij, o Vader,
zie hoe mij mijn zonde smart.
Trek mij met uw koorden nader,
stort uw liefd’ ook in mijn hart.
Ook in mij, ook in mij,
stort w liefde ook in mij.

3 Heil’ge Geest, wil niet voorbij gaan:
Gij geeft blinden d’ ogen weer!
Wil, o wil nu bij mij stilstaan.
Werk in mij met kracht, o Heer!
Ook in mij, ook in mij,
werk ook door uw kracht in mij!

4 Wil m’ o Heiland, niet voorbij gaan.
Doe mij leven U nabij;
zie mij zuchtend aan uw zij staan;
roept Gij and’ren, roep ook mij.
Ja, ook mij, ja ook mij;
roept Gij and’ren, roep ook mij.

5 Liefde Gods, zo rein, zo krachtig,
bloed van Jezus, rijk en vrij,
Gods genade, sterk en machtig,
o, verheerlijk U in mij.
Ook in mij, ook in mij,
o, verheerlijk U in mij.

6 Ga mij niet voorbij, o Herder!
Maak mij gans van zonden vrij.
Vloeit de stroom van zegen verder,
zegen and’ren, maar ook mij.
Ja, ook mij, ja ook mij,
zegen and’ren, maar ook mij. [Joh. De Heer lied 132]

H. van den Berg, tel. 06-15062838/e-mail: berg.services@telfort.nl

 

Reacties ((geen reacties geplaatst))

Nog geen reactie geplaatst

Plaats een reactie

U bent vrij om te reageren met behoud van respect en fatsoen. Kleineren is not done. Alle geplaatste reacties worden een paar keer per dag nagekeken en zijn niet direct zichtbaar. Dus even geduld aub.

Reanimatiecursus op woensdagavond 8 april - Ter Heijde Beachrun op vrijdag 31 mei - Sterrenhemel bekijken tot dinsdag 2 april - Leftovers en The Guardians in De Muziekzolder Maasdijk - Paaszangdienst op zondag 31 maart - Cursus massage en aanraking bij kanker - Dit weekend afsluiting Beneluxtunnel voor groot onderhoud - Marketing en communicatie medewerker - Voorjaarsconcert Rotterdam aan Zee 'All you need is love" - Productie medewerker Bleiswijk - Manager werk en dienstverlening - Opening horeca de Brink en kofferbakverkoop - Struintochten in Van Dixhoorndriehoek op 30 maart - Beelden van straatroof bij San Franciscosingel - Parttime Administratief Medewerker - Lezingen meidagen 1940 rond slag om Hoek van Holland en Staelduinse bos - Paasconcert door Jaap Kroonenburg - Mijn positieve gezondheid in spelvorm - Sales Support - Kerkenvisie vastgesteld voor het Westland - Boeken- en documentatiebeurs Documentatiegroep ’40-’45 - Gezocht: plannen die in aanmerking komen voor de Adriaan Dessingprijs 2024! - Vrachtwagenchauffeur karton - Productiemedewerker fulltime - Publieksexcursie "Parachutistenwandeling" 14 april 2024 - Verkoopmedewerker kookwinkel gezocht! - Makkelijk Scoren is Terug! - Activiteiten in Ter Heijde in maart - Technisch Corporate Recruiter - Werkplaatsmonteur - Corporate Recruiter - Paasspeurtocht op 2e Paasdag in het Staelduinse Bos - Leren omgaan met rouw en verlies - 1 maart a.s. start inschrijving A Local Swim Westland - Meewerkend voorman/-vrouw Dienstverlening - Productiemedewerker omgeving Oegstgeest - ‘In The Heat Of Battle’ voor 113 Zelfmoordpreventie - Vogelexcursies 2024 in Midden Delfland - Logistiek magazijn medewerker - Industriedeur Monteur - Tour de France Femmes 2024 op 12 augustus in de regio - Maaimachinist - Monteur beveiligingstechniek - Man vermist na ongeluk Professor Gerbrandyweg - Het belang van effectieve werving en selectie en de rol van account manager jobs - Expositie Johan van der Helm - 200 jaar KNRM tentoonstelling door heel het land - Dit is hoe jouw onderneming succesvol wordt - Facilitair medewerker - Junior Project Manager